a) Bij een variabele kun je de waarde gelijk zien, bij een objectreferentie verschijnt er een
pijl, als je er op klikt krijg je het object te zien waar naar wordt verwezen.
b) WAAR
c)
(1) Plant plant = (Plant) getOneIntersectingObject(Plant.class) -> GOED
(2) Plant plant = (Plant) getWorld() -> FOUT, getWorld levert een objectreferentie
naar World op, en Plant is geen subklasse van World.
(3) GreeneryWorld world = (GreeneryWorld)
getOneIntersectingObject(GreeneryWorld.class) -> FOUT,
getOneIntersectingObject levert een objectreferentie naar Actor op,
GreeneryWorld is geen subklasse van Actor.
(4) Plant plant = (GreeneryWorld) getWorld() -> FOUT, Plant en GreeneryWorld zijn
verschillende klassen.
(5) World world = (GreeneryWorld) getWorld() -> FOUT, World en GreeneryWorld zijn
verschillende klassen.
(6) World world = (World) getWorld() -> GOED, maar casting is hier overbodig.
(7) GreeneryWorld world = (GreeneryWorld ) getWorld() -> GOED
d) this
Opdracht 1(*): Theorievragen over objectreferenties
-
- Site Admin
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 01-02-2017 08:45