TIPS bij Opdracht 5.3

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 39
Lid geworden op: 01-02-2017 08:45

TIPS bij Opdracht 5.3

Bericht door admin » 16-02-2017 16:06

VANAF NU: Het is belangrijk WAAR je het veld definieert: IN de klasse maar BUITEN de methoden!


Bij opdracht 5.3 b.
Een addObject is niet genoeg. Je moet de appel ook definieren. Als je in de code vd TurtleWorld kijkt zie je dat dat ook gebeurt voor de andere objecten. Als je je klasse 'Appel' noemt, dan definieer je die gewoon zo:
Appel Appel = new Appel();
Daarna de addObject programmeren en hij doet het.


5.3 c.
int state = 1; (buiten de methoden zetten!)

5.3 d.
Als de turtle de appel eet, moet de image veranderen in die van een superturtle. Het bijbehorende plaatje staat in de map images en heet "turtle_superstate.png"

De turtle eet al sla, dat zie je in de code bij public void tryToEat()

Binnen die code voeg je nu toe wat er moet gebeuren als de turtle de appel eet:

if (canSee(Appel.class))
{
eat(Appel.class);
state = 2;
setImage ("turtle_superstate.png");
}

Je ziet een aantal dingen gebeuren:
- de turtle eet de appel
- de state wordt op 2 gezet (superstate)
- het plaatje "turtle_superstate.png" wordt getoond

Test of het werkt. Eet de turtle de appel en verandert het plaatje? Klaar!

Plaats reactie