Tip bij Opdracht 7e: Submarine

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 39
Lid geworden op: 01-02-2017 08:45

Tip bij Opdracht 7e: Submarine

Bericht door admin » 16-02-2017 10:21

7 a t/m d is prima te doen.

Bij 7e: bekijk de code vd klasse Submarine. Alles is eigenlijk al gecodeerd: als de Submarine de rand bereikt zijn er methodedefinities die ervoor zorgen dat de Submarine draait en ook dat er dan een andere afbeelding wordt getoond!!! Kijk maar bij:

imageEast = new GreenfootImage ("submarine-small_r.png");
imageWest = new GreenfootImage ("submarine-small_l.png");


Dit is een belangrijk gegeven: bij je PO wil ik dat je hier gebruik van maakt.


Voor nu komt het erop neer dat deze code alles doet:

/**
* Do what submarines do
*/
public void act()
{
move();
if (atWorldEdge())
{
turnAround();
}
}

Check dit. Zie dat de Submarine echt omdraait als ie bij de rand komt.

Plaats reactie